FR
FR
overzicht  |  faq  |  zoeken  |  registreer  |  log in
FR / Fantasyboeken / Robert Jordan / 12 boeken en niet meer!!! Nieuw Topic   Nieuwe Reply
Topic starter Topic: 12 boeken en niet meer!!! 1 2 3
virusdoder
virusdoder is offline Door virusdoder - Saturday 25 September, 2004 8:21  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

Ik heb net gelezen dat er maar 2 boeken niet meer komen. Dus we zijn er bijna. Maar wel goed nieuws: er komen nog prequels. 2 waarschijnlijk.

dus alles bij elkaar nog 4 boeken
Flare
Flare is offline Door Flare - Saturday 25 September, 2004 9:33  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

Via welke bron ben je dit te weten gekomen?
virusdoder
virusdoder is offline Door virusdoder - Saturday 25 September, 2004 9:35  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

euh, dragonmount dacht ik. Daar staat wat er nog komen zal

deleted user is offline Door deleted user - Saturday 25 September, 2004 12:26  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

We zullen wel zien hé

Vind het persooblijk nogal vrij moeilijk voor Jordan om alles wat er nog staat te gebeuren bij een te proppen in 2 boekjes...
Mss, héél mss, als het 2 van zo''n 1000 pagina's tellende boeken zijn
Musketier
You talking to I.R. ?
Musketier is offline Door Musketier (Admin) - Saturday 25 September, 2004 12:33  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

inderdaad, weet niet hoe hij in vredesnaam alles wil gaan afronden zonder de verhaallijnen even snel af te raffelen.

aan de andere kant, ook wel tijd dat er eens een einde aan dat verhaal komt. ik bedoel, leuk hoor, maar maak het eens af en begin dan met iets nieuws dat net zo spannend is.

Used by managers and some notable Gods
heroe
heroe is offline Door heroe - Saturday 25 September, 2004 22:31  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

Ik zal mijn theorie die ik hier al eens geplaatst heb nog eens posten:

Ieder boek bestrijkt ongeveer drie maanden, sommigen meer, anderen minder. Deel 2 volgens mij naar de 5 maanden toe, en deel 3 volgens mij iets minder, maar goed...

In deel 9 wordt duidelijk dat Aviendha 4 kinderen zal krijgen van Rhand, zelfs als ze die allemaal in 1 keer zou krijgen zou dat nog 3 boeken duren, en zelfs als Avi en Rhand in het eerst volgende deel zouden vrijen zou je in totaal nog op 13-14 boeken uitkomen. Het enige wat er dan zou kunnen gebeuren is dat het niet HAAR kinderen zijn, Min zei tenslotte dat er wat raars mee zou zijn. het zou kunnen dat Elayne sterft en Avi haar kinderen 'adopteert', maar dan zijn het er nog 'slechts' 2.

Waar moeten die anderen dan vandaan komen?

if some unlucky accident should befall my youngest son, if some police officer should accidentally shoot him, or if he should hang himself in his cell, or if my son is struck by a bolt of lightning, then I will blame some of the people here.
deleted user is offline Door deleted user - Saturday 25 September, 2004 23:36  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

Tja, een der mysteries van het leven...

Maar daar gaat het hier niet over ...
Ravenwing
Conan the Librarian
Ravenwing is offline Door Ravenwing - Sunday 26 September, 2004 0:38  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

er is hier al eens eerder, en duidelijker over gepost. vraag me niet waar die post gebleven is maar als ik het goed onthouden heb is het niet binnen 2 boeken afgelopen.

A stupid man tells a woman to shut up, a smart man tells a woman she got the most beautiful mouth in the world when it's closed.
Menehunas
Menehunas is offline Door Menehunas - Wednesday 12 January, 2005 22:49  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote   MSN Messenger  

nu boek X uit is, doen er geruchten de ronde dat het tot 13 boeken zal gaan, dacht ook laatst gehoord te hebben dat Jordan het zelf had aangegeven, maar je weet maar nooit

btw : I'm back, heb weer tijd gevonden om bij jullie te zijn dus je gaat me weer een aantal keer horen

Inwinyáre Aranel is offline Door Inwinyáre Aranel - Wednesday 12 January, 2005 22:54  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote   MSN Messenger  

Ach, Elaine loopt toch inmiddels ook al twee of drie boeken zwanger rond? Te lang, in ieder geval
Ik ben het met de meesten onder jullie eens dat Jordan de serie in zijn huidige tempo nooit binnen een paar boeken kan afraffelen. Ik heb ook gemerkt dat in de meeste boeken één verhaallijn tot een einde komt, in deel 10 zelfs helemaal geen. Hij redt het nooit.

Odi et amo. Quare id faciam, fortasse requiris? Nescio, sed fieri sentio et excrucior.

Hoezo compromis - heb ik het fout dan? ~ Loesje ~
Sho Pi
Sho Pi is offline Door Sho Pi - Wednesday 12 January, 2005 22:58  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

quote:
heroe schreef op 25 September 2004 23:31:
Ik zal mijn theorie die ik hier al eens geplaatst heb nog eens posten:

Ieder boek bestrijkt ongeveer drie maanden, sommigen meer, anderen minder. Deel 2 volgens mij naar de 5 maanden toe, en deel 3 volgens mij iets minder, maar goed...

In deel 9 wordt duidelijk dat Aviendha 4 kinderen zal krijgen van Rhand, zelfs als ze die allemaal in 1 keer zou krijgen zou dat nog 3 boeken duren, en zelfs als Avi en Rhand in het eerst volgende deel zouden vrijen zou je in totaal nog op 13-14 boeken uitkomen. Het enige wat er dan zou kunnen gebeuren is dat het niet HAAR kinderen zijn, Min zei tenslotte dat er wat raars mee zou zijn. het zou kunnen dat Elayne sterft en Avi haar kinderen 'adopteert', maar dan zijn het er nog 'slechts' 2.

Waar moeten die anderen dan vandaan komen?

Sterker nog deel 7 besloeg in totaal maar 9 dagen en de meeste boeken eromheen niet meer dan 1 a 1,5 maand. Hoeveel delen wil je er dan nog tegen aan gooien. Ik denk dat er ergens aan het eind van het laatste deel een groot gat zit waarna alle overlevenden samenkomen om de dingen na te bespreken.

Dit bericht is gewijzigd door Sho Pi op Wednesday 12 January, 2005 23:02

Menehunas is offline Door Menehunas - Wednesday 12 January, 2005 22:59  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote   MSN Messenger  

daar heb je wel een goei punt Elaine is al te lang zwanger, zou ni mogelijk zijn gezien de tijd dei verstreken is, maar zo heb je nog meer dingen. de personage's worden amper ouder, soms krijg je wat vage hint waaruit blijkt dat ze zich toch volwassener gaan gedragen maar over het algemeen wordt er niet over leeftijden gesproken

Sho Pi is offline Door Sho Pi - Wednesday 12 January, 2005 23:00  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

quote:
Inwinyáre Aranel schreef op 12 January 2005 22:54:
Ach, Elaine loopt toch inmiddels ook al twee of drie boeken zwanger rond? Te lang, in ieder geval
Ik ben het met de meesten onder jullie eens dat Jordan de serie in zijn huidige tempo nooit binnen een paar boeken kan afraffelen. Ik heb ook gemerkt dat in de meeste boeken één verhaallijn tot een einde komt, in deel 10 zelfs helemaal geen. Hij redt het nooit.

Ja dat vond ik echt vervelend van deel 10 iig bij Elaynes troonbestijging en Perijns verhaallijn had ik wat meer afronding verwacht.

Sho Pi is offline Door Sho Pi - Wednesday 12 January, 2005 23:01  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

quote:
Menehunas schreef op 12 January 2005 22:59:
daar heb je wel een goei punt Elaine is al te lang zwanger, zou ni mogelijk zijn gezien de tijd dei verstreken is, maar zo heb je nog meer dingen. de personage's worden amper ouder, soms krijg je wat vage hint waaruit blijkt dat ze zich toch volwassener gaan gedragen maar over het algemeen wordt er niet over leeftijden gesproken

Van het begin van deel 1 tot het begin van deel 4 verstrijken 2 jaar. De rest van de delen vallen allemaal in 1 jaar waarvan deel 4 toch zeker een aantal maanden verstreek. Elayne loopt helemaal niet zolang zwanger, misschien 2 maanden pas, waarschijnlijk zelfs korter.

deleted user is offline Door deleted user - Wednesday 12 January, 2005 23:04  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

3 maanden?? Dan verstrijkt er toch nog wel een tijdje in boek 10 zo te zien
Elayne werd pas zwanger toen Rhand haar bezocht midden boek 9... Daarna is Rhand naar Far Madding vertrokken, maar daar bleef hij maar een week of twee? Maximum iig... Dan vertrekt hij naar Shadar Logoth en voert het "ding" uit... Op het moment waar ik dus zit zijn we dus nog maar 3 weken maximu van het tijdstip van zwangerworden van Elayne verwijdert... (Zit in boek 10 waar Elayne net terugkeert in Caemlin en ook net voelde dat er "ergens" een enorme hoeveelheid Kracht werd gebruikt)...

Overigens ben ik niet zeker van de tijden, maar als je een fout ontdekt, zeg het dan
De herrezen draak
Mangekyou Sharingan
De herrezen draak is offline Door De herrezen draak (FR Boekenfreak + Spambot 2009) - Wednesday 12 January, 2005 23:06  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote   MSN Messenger  

Tja misshien in het volgend boek een heuse veldslag en 3/4 van alle personages weg en ook weg verhaallijnen dan komt die er misschien wel (loop al een tijdje rond met dat idee)

Sho Pi is offline Door Sho Pi - Wednesday 12 January, 2005 23:16  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

De Shaido/faile zijn er nog, de duistervrienden in Caemlin, De zwarte Ajah in Ceamlin, Mesaana, de zwarte Ajah in de toren, de jagers op de zwarte zusters, Egwenes problemen, Elaida, Elaynes troonbestijging, Marts vlucht/huwelijksaanzoek, Taim en de zwarte toren, de Seanchanen in het algemeen, Suroth(wat ze ook van plan is), de legers uit de grenslanden, de bond van de Rode hand in Morland, Arad Doman, Dobraines assasins, en dan is er nog Rhand en alles om hem heen.

En dit zijn enkel de problemen die er nu zijn die opgelost of afgewikkeld moeten worden, dan heb ik het nog niet eens over Moiraines terugkomst, de overige verzakers en Tarmon Gaidon. Hoe wil Jordan dat allemaal in 2 boeken doen.

Menehunas is offline Door Menehunas - Wednesday 12 January, 2005 23:30  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote   MSN Messenger  

met Jordan weet je het nooit

Agamemnon is offline Door Agamemnon - Thursday 13 January, 2005 9:13  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote   MSN Messenger  

Het is wel goed voor zijn portomonnee......
Maar de tijd in de boeken verstrijkt zo rete langzaam klopt. GEwoon blijven kopen tot boke 20 doe ik en daarna mocht het dan alsnog doorgaan. Dan koop ik niks meer

Inwinyáre Aranel is offline Door Inwinyáre Aranel - Friday 14 January, 2005 19:46  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote   MSN Messenger  

Met een jaar of twee tussen twee boeken is Jordan wel bij deel 20 wanneer hij een jaar of...90 is? Misschien zelfs wel eerder...
En buiten alle verhaallijnen om moeten we ook nog rekening houden met de profetieën. Heel leuk om te zien hoe die vervuld worden, maar ze moeten wel nog vervuld worden. Ook de dood van het aantal verzakers lukt niet, tenzij in een machtige veldslag. Er blijken nog meer verzakers rond te lopen dan 'de dertien', terwijl er geloof ik nooit meer dan twee of drie doodgaan in een boek.

Jordan zit in een onhoudbare positie. Hij kan niet de verhaallijnen afraffelen en die binnen een paarhonderd bladzijden afkrijgen, maar hij kan ook niet teveel boeken nog schrijven. Ik las in een interview een paar jaar geleden dat hij geen voorzorgsmaatregelen heeft getroffen voor wanneer hij overlijdt...

Odi et amo. Quare id faciam, fortasse requiris? Nescio, sed fieri sentio et excrucior.

Hoezo compromis - heb ik het fout dan? ~ Loesje ~
heroe
heroe is offline Door heroe - Friday 14 January, 2005 19:56  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

Dan gaan Hell's Angels zijn graf schennen

Nee, maar ik denk dat we wat meer vertrouwen in zijn kwaliteiten moeten hebben. Hij heeft getoond een goed schrijver te zijn, dus ik weet zeker dat hij het einde niet afraffelt.

if some unlucky accident should befall my youngest son, if some police officer should accidentally shoot him, or if he should hang himself in his cell, or if my son is struck by a bolt of lightning, then I will blame some of the people here.
Sho Pi
Sho Pi is offline Door Sho Pi - Friday 14 January, 2005 21:01  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

Nee dat geloof ik ook niet, maar er moet iets verbazingwekkends gebeuren om dat allemaal in 2 delen af te wikkelen. De dood van de verzakers kan echter wel allemaal tijdens Tarmon Gaidon afgewikkeld worden, maar de rest. Deel 10 is gewoon geheel nutteloos geweest, het verhaal is nog geen centimeter vooruit gekomen, daar zal Jordan toch mee moeten stoppen.

Dit bericht is gewijzigd door Sho Pi op Saturday 15 January, 2005 17:14

Ferox is offline Door Ferox - Saturday 15 January, 2005 1:26  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

deel 10 was toch ook eigenlijk bedoeld om samen met boek 11 één deel te vormen. maar omdat jordan meer bladzijden nodig had dan verwacht, heeft hij het boek gesplitst. vandaar dat het boek ook geen 'final battle' kent of iets dergelijks.
hetzelfde geldt volgens mij voor 8&9 ofzo
Sho Pi
Sho Pi is offline Door Sho Pi - Saturday 15 January, 2005 17:30  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

Deel 8 had in ieder geval nog de aanval van de Asha'man op Rhand en het verslaan van de Seanchanen. Dat was al heel wat meer dan er in deel 10 gebeurde. Het had de moord op Adeleas en de aankomst in Caemlin van Elayne en company.

Silk is offline Door Silk - Thursday 03 March, 2005 20:26  Bekijk gebruikersprofiel Reageer met quote     

weet iemand wanneer men de volgende boeken verwacht uit te brengen (niet de prequels...) of heb ik ergens over gelezen?

Prince of Drasnia, Master Thief and Spy#1

You don't know what it is, but it's there like a splinter in your mind, driving you mad :: Morpheus
FR / Fantasyboeken / Robert Jordan / 12 boeken en niet meer!!!
Nieuw Topic Nieuwe Reply 1 2 3
Ga naar: